Narzędzia do pracy zdalnej – 5 propozycji dla Twojej firmy – również dla tłumaczy…

Narzędzia do pracy zdalnej – 5 propozycji dla Twojej firmy – również dla tłumaczy…

Co się dzieje, kiedy cały świat nagle spowalnia i zamyka nas w domach?

W ostatnich tygodniach wszyscy praktycznie bez wyjątków na całym świecie obudziliśmy się w nowej rzeczywistości spowodowanej wybuchem pandemii koronawirusa.  Co za tym idzie przyszło nam się zmierzyć z wieloma trudnościami na wielu polach, od zwykłych zakupów, zakazu zgromadzeń i wychodzenia z domów, poprzez zamknięcie szkół, restauracji, barów, i innych miejsc usługowych, aż po przeniesienie niejednokrotnie swojej pracy zawodowej do domu. Większość firm dużych i małych, jeśli to tylko możliwe, podejmuje decyzje o pracy zdalnej. Możemy się spierać co do komfortu tego typu pracy, jak wszystko ma ona swoje wady i zalety. Dużym plusem jest na pewno brak pośpiechu zaraz po przebudzeniu oraz wybór wygodnego miejsca do pracy. Jak jednak możemy sobie pomóc w pracy z domu? Z jakich narzędzi pracy zdalnej najlepiej korzystać? Na te często padające ostatnio pytanie postanowiliśmy odpowiedzieć i zaprezentować kilka niezbędnych i wypróbowanych przez nas i powszechnie dostępnych narzędzi, które ułatwią nowy sposób pracy.

Rekomendowane narzędzia do pracy zdalnej – również w biurze tłumaczeń

  • Dropbox – idealne miejsce do przechowywania plików, dzięki czemu nawet ważne dokumenty są zawsze z Tobą i możesz się nimi dzielić z innymi: https://www.dropbox.com/
  • Microsoft Teams – to multiplatformowe narzędzie komunikacji biznesowej, stworzone m.in dla potrzeb pracy zdalnej, w której świetnie się sprawdza; pozwala między innymi na odbycie wideokonferencji czy rozmowy w formie chatu ze swojego zacisza domowego ze współpracownikami: https://products.office.com/en-us/business/teamwork
  • Slack – to kolejny program do komunikacji online w firmie, który zapewnia sprawny przepływ informacji dzięki możliwości tworzenia odpowiednich kanałów:  https://slack.com/
  • Teamviewer –jest najpopularniejszym narzędziem do obsługi zdalnej pulpitu drugiego użytkownika, pozwala na zachowanie dostępu do sprzętu służbowego nawet w przypadku problemów technicznych, pozwalając m.in. zdalnie naprawić problem techniczny: https://www.teamviewer.com/pl/
  • Zoom – to program umożliwiający połączenia online: rozmowy audio, obrazu wideo czy nawet płynnego udostępniania ekranu innym współpracownikom, co zwiększy efektywność pracy: https://www.zoom.us/

To tylko kilka sprawdzonych narzędzi, które pomogą i ułatwią pracę zdalną, na którą jesteśmy obecnie skazani. To, co łączy wszystkie narzędzia to Internet. Zadbajmy więc o dostęp do szybkiego Internetu i bezpiecznie pracujmy z naszych domów.

Leave a reply

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji

Czym są pliki „cookies”?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?
Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

Jakich plików „cookies” używamy?
Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe
Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Usuwanie plików „cookies”
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

Zamknij